Cat Ba en Halong Bay - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Micheline - WaarBenJij.nu Cat Ba en Halong Bay - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Micheline - WaarBenJij.nu

Cat Ba en Halong Bay

Door: Micheline

Blijf op de hoogte en volg Micheline

05 November 2012 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

Via Hanoi vertrek ik per bus en ferry naar Cat Ba Island, dit alles een dag later dan gepland, vanwege het slechte weer. De reis loopt voorspoedig en 4 uurtjes later sta ik op een werkelijk prachtig eiland met vissershaven.
Ik heb een heerlijke hotelkamer met uitzicht op zee.

Cat Ba doet me verder een beetje denken aan de Costa Brava, maar dan 30 jaar geleden. Het toerisme is hier echt aan het opkomen en er ontstaat een soort (kleine) boulevard met 'fast food' etc.. De volgende dag ga ik naar Halong Bay; een officieel wereld wonder.
Ik vertrek om 8 uur s ochtends per boot vlak voor het hotel. De boot zit lekker vol met toeristen. Als we de haven verlaten, komen we al snel in de baai met hele grote rotsen in het (blauw/groene) water, je bent dan als het ware helemaal omringd, echt prachtig!! We hebben de hele dag gevaren, een grot bezocht, Monkey Island (met apen), gezwommen, gekayaked en heerlijk (verse inktvis) gegeten!! Een superdag!!

's Avonds weer terug, kom hier en daar weer wat 'bekenden' tegen. De volgende dag nog een dagje strand, lekker eten bij de lokale bakker en daarna op naar het zuiden (Hue en Hoi An)

  • 07 November 2012 - 09:14

    Michel En Paula:

    Hoi Micheline,
    sjonge-jonge op een gegeven moment zou je toch denken dat je hoofd vol zit, met al die nieuwe indrukken en "plaatjes".

    ..monkey-eiland .., is daar niet ook die prehistorische grot ??

    afijn, wij hopen op heeeel veeel foto's straks !

    blijf ook onze oren en ogen ;-)

    pas goed op jezelf,
    x michel en paula

  • 09 November 2012 - 18:34

    Dorine:

    Ha Micheline,

    Leuk om alles te lezen
    Heerlijk om nu effe in het toeristisch gebied te zijn, heb je ook wat meer conform.
    Wij vonden dat altijd wel effe lekker om bij te komen!
    Hier is alles ok, wel ontzettend druk met het organiseren met de verjaardag van Loes e.d

    Spreek je snel,

    x Dorine

  • 26 November 2012 - 20:59

    Jacqueline:

    Hè Micheline, hier weer een bericht uit Amsterdam. Erg leuk om te lezen hoe actief je aan het reizen bent in de landen die ik ook bezocht heb. Wat is het reizen in Azië toch gemakkelijk.
    Heel anders dan op het Franse platteland waar iedereen een auto heeft maakt niet hoe oud en hoe hij eruitziet als hij maar rijdt, fietsen doen ze niet. En de bus rijdt voor de schoolkinderen. Het is heel leuk om je verhalen te lezen, want het is net of ik nu ook weer even op reis ben. Al zit ik nu aan mijn keukentafel te tikken. Nu nog naar Cambodja? Zeker bezoeken Angkor Wat. Je kunt vanuit Saigon een driedaagse boottocht boeken via Mekong delta naar Cambodja. Zeker aan te bevelen. We hebben ons huis nog niet verkocht, wel wat kijkers gehad maar de markt zit op slot. De mensen zijn enthousiast, echter moeten eerst hun eigen huis verkopen en dat lukt nu niet. Eind december heb ik 2 weken vrij en dan is de bedoeling dat ik weer naar Frankrijk ga, mits..... Dat is nu het leuke, je hoeft niets te plannen, je hebt de sleutel en je kan er altijd in. Blijf genieten en doe dingen die je op je wensenlijst hebt staan, want die kans heb je nu en deze ervaring neemt niemand je af. Liefs Jacq.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðảo Cát Bà

Micheline

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 11160

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 31 December 2012

Laos

29 September 2012 - 31 December 2012

Indochina

22 September 2012 - 12 December 2012

Thailand

Landen bezocht: