Mijn eerste dag Bankok- Ayutthaya- Chang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Micheline - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag Bankok- Ayutthaya- Chang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Micheline - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag Bankok- Ayutthaya- Chang Mai

Door: Micheline

Blijf op de hoogte en volg Micheline

23 September 2012 | Thailand, Chiang Mai

Nou na een lange zoektocht (juiste taal) op het internet, hier dan mijn eerste verslagje:

Ik heb, op slaap na, een supergoede vlucht gehad en ben 06:00 uur (lokale tijd) goed aangekomen in Bankok. Ik ben direct doorgegaan naar Ayutthaya. Ik kon kiezen tussen een taxi of de trein. De vrouw die me de weg wees had het over 'inconvienience'.

Ik koos voor de bus/trein; oftewel ' het avontuur'; ik had per slot van rekening nog de hele dag voor me. Ik zat met een thaise vrouw in de bus, ze kwam net terug van Nederland alwaar haar man woonde. Ze hielp me op het treinstation verder en drukte me op het hart het nummer van de politie 191?! Daarna vond ik alles snel. Het treinstation was super primitief, ik koos voor de tweede klas, maar dat was wel heel primitief alle mensen staarde mij wat aan. (een beetje eng). Toen ik plaatsnam,zakte ik tot tweemaal toe door de bank......hoezo 'inconvienience'.

De conductuur controleerde mijn kaartje. Even later kwam hij terug, sommeerde mij mee te komen.....Ik vermoede dat ik in de verkeerde klas zat. Maar hij zette mij in een soort eerste klas (tussen de verkopers en andere conducteurs/politie), maar kwam er zelf bijzitten in gebrekkig Engels...Maakte een praatje, bood drank aan etc.... Ik heb maar een beetje gelachen.. de anderen moesten ook lachen...Al met al een redelijke reis, maar een hele belevenis. Het scheelde mij zo 350 Bath (8 euro van de 10)

Nu ben ik in Ayutthaya, het is maar een heel klein plaatsje. Vanavond ga ik met de (slaap)nachttrein naar Chang Mai. Ik heb een heerlijke hotelkamer gevonden met en super douche waar ik nog even wacht tot vanavond...Wat een Geluk. Ik ben wel supermoe, maar in Chang Mai blijf ik langer.

Nou ik kan niet anders zeggen dat het echt fantastisch is!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Micheline

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 11213

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 31 December 2012

Laos

29 September 2012 - 31 December 2012

Indochina

22 September 2012 - 12 December 2012

Thailand

Landen bezocht: