Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Micheline - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Micheline - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Micheline

Blijf op de hoogte en volg Micheline

29 September 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hierbij eindelijk een nieuw verslag, na een flinke zoektocht in de digitale wereld, over mijn eerste weekje Thailand.

Algemeen
Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen, zoveel ervaringen en indrukken...Maar goed hier een begin, ik zit inmiddels een week in Chang Mai. Het weer is geweldig, hoewel het behoorlijk warm en vochtig is. De stad is behoorlijk druk, maar rustig vergeleken met Bankok. Het straatbeeld vult zich met winkeltjes, stalletjes, eetkramen waar vanalles wordt gekookt, verkeer, taxichaufeurs en tuk tuk's (dat zijn een soort fietsschooters, die je voor ca 60-100 Bath (2 a 3 euro) overal naartoe brengen). Het eten is fantastisch, overal en drie keer per dag een lekkere verse thaise soep, noodles of rijst met groenten, vis, kip vlees, tofu...etc...alles voor ca 50-150 Bath (1-3 euro). Ik heb nu nog even voor een luxer hotel gekozen, en heb een heerlijk schone kamer voor mezelf op een rustige plek.

Op iedere hoek van de straat wordt in een kleine salon thaise massage aangeboden (3 euro per uur). (hand, voet, nek, schouder...kies maar uit en het wordt gemasseerd....). Dit heb ik de eerste dagen dagelijks ingelast, de voetmassages zijn aan te bevelen, de nek-schouder...zijn behoorlijk pittig...voor je weet wordt er over je heen gelopen of krijg je een stevige eleboog gedrukt op een pijnlijk spier...no mercy.. Je kan trouwens ook cursussen hierin volgen, misschien ga ik dat nog doen.

het heeft me verrast hoe aardig de Taise mensen zijn. Ze knikken allemaal vriendelijk, lachen, doen eigenlijk nergens moeilijk over.

3 dagen wandelen in the forest
Afgelopen 3 dagen heb ik gewandeld in het noorden van Chiang Mai. Ik werd opgehaald bij het hotel, in de bus direct al twee venrayse meiden en jawel....werkende bij Dichterbij....Enfin de club werd compleet met een australisch meisje en twee gidsen. Alles was wat ingewikkeld omdat ik 3 dagen ging en de anderen twee dagen. FF wat gedoe, zullen we maar zeggen. Meteen was het heel gezellig en gedurende de dag zijn we opgesplitst en ging ik alleen met een gids wandelen en de anderen naar de 'longnecks' een olifantenkamp. s Avonds kwamen we weer samen. Het was een super gezelschap echt enorm gelachen. Volgende dag was ik alleen met de gids (ff spannend), maar een ware ' king of the jungle' waanzinnige ervaring. (foto's volgen). De tweede nacht was in een nog primitievere plek, tussen de varkens en de kippen in een bamboehut, waar al veeel meer mensen hadden geslapen. Je ligt op een oud matras onder klamboe en er liggen dekens, waar al meer mensen onder hebben geslapen zullen we maar zeggen:)..... Enfin een enorm overwinning voor mij.
Nou, ik kan er nog uren over schrijven....

Bij thuiskomst met zn alle op stap in CHiang Mai, eerst achterop de schooter de stad in en een paar uurtjes later alweer vollop aan het 'housen' met de Venrayse en Australische meiden.

Vanavond naar de Night Bazaar twee setjes witte kleding kopen voor morgen want dan ga ik voor 10 dagen mediteren in de Tempel van Doi Suthep....super spannend!


  • 29 September 2012 - 12:53

    Annemarie:

    hey Micheline,

    Wat ontzettend stoer allemaal! Ik kijk echt uit naar je foto's. Die zullen voorlopig wel niet komen, bij meditatie zal wel geen internet horen.. Ik hoop dat je het helemaal naar je zin hebt!

    groetjes vanuit regenachtig achterhoek

  • 30 September 2012 - 09:30

    Jacqueline:

    Ha Micheline,

    Je bent al gearriveerd in het mooie azie!
    Als ik lees wat je aan het doen bent voel ik het weer kriebelen. Zo herkenbaar.
    Deze ervaring neemt niemand je af, dus blijf open staan voor leuke nieuwe ervaringen, want die zul je volop gaan krijgen. Je komt heel veel leuke mensen tegen die op dezelfde manier reizen als jij.

    Bangkok heb je nu achter de rug. Wat een drukte he. Wij wisten ook niet hoe snel we daar weg moesten komen. Chiang Mai is prettiger om in rond te kuieren en past ook meer bij het echte Thailand. Allemaal wat relaxter.
    Ik ben zeer benieuwd hoe je de 10 dagen mediteren gaat vinden, want dat lijkt me een hele aparte ervaring. Blijf je daarna nog in Thailand of wordt dan de volgende stap Laos gemaakt?

    Groetjes Jacqueline.

  • 30 September 2012 - 10:56

    Jeannette:

    Hey Micheline,
    Wat leuk.. die verhalen van jou..! Klinkt allemaal lekker verrassend.
    Ben ook reuzebenieuwd naar je meditatie-ervaring.. goed van je dat je dat ook 'gewoon' doet!
    Heel veel plezier daar.
    grtszx
    Jeannette

  • 30 September 2012 - 11:38

    Lisette:

    He micheline;
    Het avontuur is dus al volop begonnen.
    Hopelijk gaat het je brengen waar je op hoopt.
    Bedenk dat het niet om de eindbestemming gaat maar wees nieuwsgierig naar wat er op je pad komt; iedere keer opnieuw.
    Lieve groetjes; Lisette

  • 30 September 2012 - 22:38

    Bart:

    typ je dit nou allemaal op je nieuwe Iphone in je luxe hotelkamer met wifi?
    of weet je nog niet hoe die werkt en zit je in een vage achterafsteeg achter een trage computer? ;-)

    en "housen" maar weer!
    Geniet! B.

  • 05 Oktober 2012 - 11:33

    Paula En Michel:

    AAAAAAAAH, gelukkig,
    we hebben eindelijk verbinding !!!!

    hoi Micheline,
    wat heb je al veel gedaan en meegemaakt!! goed van jou !!!!!

    Ga zo door ;-),

    dikke kus van ons (pas goed op jezelf),
    michel en paula

  • 12 Oktober 2012 - 21:44

    Groeten Uit Het Duitse Land:

    Hoi Micheline,

    Jaaah, het is me gelukt je te vinden en je verhalen te lezen! Heerlijk om via jouw woorden een beetje van jouw grootste avontuur te kunnen proeven! Ben ook reuze benieuwd of je in hogere sferen bent gekomen via het mditeren?!
    Hopelijk volgen er nog meer mooie verhalen inclusief foto's (succes daarmee, ben het helemaal met je eens dat computers lastige dingen zijn, maar goed je kunt er wel heeeel veel mee: het brengt onder andere de verre wijde wereld fijn wat dichterbij ;-)

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Micheline

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 11207

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 31 December 2012

Laos

29 September 2012 - 31 December 2012

Indochina

22 September 2012 - 12 December 2012

Thailand

Landen bezocht: