van Dien Bien Phu naar Sa Pa - Reisverslag uit Dien Bien Phu, Vietnam van Micheline - WaarBenJij.nu van Dien Bien Phu naar Sa Pa - Reisverslag uit Dien Bien Phu, Vietnam van Micheline - WaarBenJij.nu

van Dien Bien Phu naar Sa Pa

Door: Micheline

Blijf op de hoogte en volg Micheline

26 Oktober 2012 | Vietnam, Dien Bien Phu

Dien Bien Phu is een behoorlijk drukke plaats. Er is een groot busstation en voor ons wordt het een ' overstapplaats', hier krijg ik tevens een eerste indruk van Vietnam; alles lekker druk, iedereen op de fiets of brommer.
Morgen vertrekken we naar Sapa. Ik ben samen met Alex en Maria die ik heb leren kennen in de bus, ze zijn behoorlijk ervaren reizigers en goede 'energie'.

Via hen word ik ook voor het eerst geconfronteerd met 'gebakken hond'. Zij hadden tijdens een wandeling een stel Vietnamezen getroffen die een hond aan het bbq'en waren.....Alex had het (stiekem) gefotografeerd....heel heftig....

Nadat we hebben ingecheckt in een wat ' twijfelachtig' hotel (ach ja, het is maar voor 1 nachtje...), gaan we gedrieen nog ff het stadje in. We winkelen wat; ik koop een superleuk vestje voor 7 euro en Alex laat zich op straat ff scheren. Daarna treffen we een flinke markt. Daar opnieuw zien we 'hond' liggen, ditmaal geslacht...er ligt gewoon een gefilde hondenkop op de markttafel, verder ook maden, kikkers heel veel varkenspoten etc....manden vol met kippen en een mand vol met jawel...jonge katjes... driemaal raden waar die voor bedoeld zijn.

Bij terugkomst nog lekker buiten gezeten en toen naar hotel. Deze bleek toch wel echt heel vies...ondanks dat ik in mijn eigen laken ben gaan liggen, had ik toch wat last van jawel....kriebels..

De volgende ochtend vertrekken we vroeg, als ik bij de bus aankom, kies ik (slim) een plaatsje met een vrije ruimte ernaast. Alle toeristen (inmiddels allemaal bekenden) moeten als eerste instappen. Daarna gaan alle wachtende 'lokals' erin. Het altijd weer passen en meten.... zelfs als je denkt, de bus zit nu vol...stopt ie onderweg nog en stappen mensen in...zo werd er vlak voor vertrek een krukje naast mij geplaatst, waarop nog twee Vietnamezen paste....daar ging mijn vrije ruimte:(

De weg is verschriikkelijk slecht, meestal niet eens verhard, soms stoppen we uitgebreid voor wegwerkzaamheden. De buschaffeur toetert non stop, dit doen ze kennelijk telkens om iedereen (brommers etc..) attent te maken. Onderweg hebben we desondanks lol. Om 16:00 uur komen we aan in Sapa. Alex en Maria moeten nog tickets kopen en ik ga op zoek naar een hotel. Ik vind een superfijne kamer boven een markt, met balkon en uitzicht op de bergen, voor 6 dollar. s Avonds alvast de Vietnameze wijn geproefd met Alex en Maria.

  • 02 November 2012 - 14:35

    Marjon:

    Wat leuk weer!
    En altijd een stralende lach, ook onder het vietnamese hoedje, aanstekelijk :)

  • 02 November 2012 - 14:35

    Marjon:

    Wat leuk weer!
    En altijd een stralende lach, ook onder het vietnamese hoedje, aanstekelijk :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Dien Bien Phu

Micheline

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 11211

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 31 December 2012

Laos

29 September 2012 - 31 December 2012

Indochina

22 September 2012 - 12 December 2012

Thailand

Landen bezocht: