Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Micheline - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Micheline - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Door: Micheline

Blijf op de hoogte en volg Micheline

16 Oktober 2012 | Laos, Luang Prabang

Inmiddels alweer zo'n drie dagen in Luang Prabang. het is een prima 'stadje' aan de Mekong rivier.
Veel restaurants met heerlijk eten en verder winkels en een markt voor toeristen met handwerk, tassen, kleding en souvenirs. Een gemiddelde (heerljke) maaltijd kost zo'n 2 tot 4 euro, een drankje 1 euro. Het is er (afgezien van t verkeer) rustig en mensen zijn heel vriendelijk.

Verder is het (wederom) weer heel gezellig; je komt telkens dezelfde mensen tegen, die ook aan het reizen zijn. Het is net een dorp.
Ik ben nog een avondje op stap geweest, super gezellig echter alles sluit om 23:30 uur. Dit is verplicht vanuit de overheid. Het enige wat er nog wel is, is een bowlingbaan een stuk verderop.... Dus hebben we midden in de nacht gebowld....heel gezellig:).

Kookcursus
Ik heb een dag een kookcursus gevolgd, dat was echt fantastisch. s Ochtends gingen we naar een grote markt. Daar werd alles uitgelegd over de groenten, kruiden, verschillende soorten rijst en gebruiken in de Lao-cuisine. Er is echt heel veel.
Er was ook vlees te koop, dat zag er heftiger uit, alles ligt er maar gewoon (zelfs een dood kalf), kippenpoten (nagels etc..), grote kikkers, reptielen, magen en vellen van dieren. Achter de kramen staan vrouwen te slachten c.q. uitbenen. Er waren ook eieren met 'kuikens' erin, die jonge embrio-kuikens worden daar uit het ei gegeten. Die 'gebruiken' zijn heel anders dan bij ons.

Typerend voor de Lao keuken is de 'sticky rice'; een plakkerige homp rijst waar je stukjes vanaf pakt. Erg lekker. Verder buffallo meat, aubergine, een soort kruidige erwten en nog veel meer...Het was heel erg leuk om een traditioneel 3 gangen diner te maken (alles met de vijzel gemalen).

Ik heb verder een spannende tijd gehad, want mijn bankpas (Rabo) blijkt niet te werken in HEEl Laos. Heel veel mensen hebben hier problemen mee. Ondertussen raakte mijn geld helemaal op. Gelukkig waren er drie jongens uit Delft die ik al een paar keer onderweg was tegengekomen, die me konden helpen (geld overmaken en zij pinde het voor mij).

Inmiddels ben ik van plan om naar Hanoi (Vietnam) te gaan. Het was even zoeken naar een goede route, omdat ik graag wil wandelen, maar dat wordt hier niet zoveel aangeboden. Dus wordt vervolgd.

  • 17 Oktober 2012 - 01:01

    Marisa:

    He Micheline!!!!! fijn om te horen dat alles goed gaat!!!!! ik ben benieuwd met de "koken cursus" ...als je terug bent, zullen we een avondje maken.....laoseten en argentijnse wijn in NL ???...hihihihihi!!!! gezellig hoor!!!!! geniet er van!!!!!!!! heel veel liefs van Max en Xam, en mij tuuurlijk!!!!!

  • 26 Oktober 2012 - 12:08

    Marjon:

    Ha Micheline!
    Helemaal bijgelezen. Supergaaf zeg. Van de venrayse meiden tot en met de galante rus.
    Die meditaite-tijd, wow. Goed dat je op pad bent en een heel goede tijd nog! En het chanten niet vergeten he, dan kun je dat ons leren in december. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Micheline

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 11212

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 31 December 2012

Laos

29 September 2012 - 31 December 2012

Indochina

22 September 2012 - 12 December 2012

Thailand

Landen bezocht: